139 mensen doen mee aan bijzondere editie MIND Blue Monday Run

20210118 Stefan Wendel en neef Job MIND BMR

Gisteren kwamen door het hele land mensen in beweging voor de MIND Blue Monday Run, om aandacht te vragen voor depressie en somberheid en om geld op te halen voor jongeren met psychische problemen. In totaal deden maarliefst 139 mensen mee die samen bijna 40.000 euro ophaalden!

Geen dip-dagen meer

Met de MIND Blue Monday Run willen we ook laten zien hoe belangrijk bewegen in de buitenlucht kan zijn voor je mentale gezondheid, juist in deze tijd. Veel deelnemers onderschrijven dit. Valerie: "Ik heb vanmorgen mijn 10 kilometer volbracht. Het was zwaar, maar niets in vergelijking met een depressie. Zelf ben ik in september begonnen met hardlopen. Na 1 minuut stond ik al te hijgen en naar lucht te happen. Nu in januari heb ik 10 kilometer hard gelopen. Leuk,  maar wat voor mij veel belangrijker is, is dat ik sinds ik begonnen ben met hardlopen ik geen dip-dagen heb gehad!”

Een bijzondere editie

Het was om verschillende redenen een bijzondere editie van de MIND Blue Monday Run. Natuurlijk vanwege Corona, maar ook vanwege de online aanwezigheid van Koninging Máxima - die tijdens de online meeting in gesprek ging met deelnemers, hulpverleners en ervaringsdeskundigen. Tijdens dit gesprek kwam naar voren hoe depressie iedereen kan treffen, van jong tot oud en mensen van alle rangen en standen. En wat voor een impact dit heeft op de omgeving.

Bekijk een compilatie van de online meeting met Koningin Máxima

YouTube videos worden niet getoond omdat je social media cookies uitgeschakeld heb. Bekijk hier de video op YouTube of pas hier je Cookie instellingen aan.

Bedankt!

We willen alle deelnemers heel erg bedanken voor hun inzet, doorzettingsvermogen en betrokkenheid! Samen hebben we een heel mooie en grote eerste stap gemaakt, om dit jaar een beter jaar te maken dan het vorige.

Marscha de Munnik
Meer thema's