Ontspanningsoefeningen

pexels-andrea-piacquadio-ontspanningsoefeneningen-MIND

Moeite met ontspannen?

Luister naar onze twee ingesproken ontspanningsoefeningen.

De oefeningen, ingesproken door MIND-psycholoog Lidewy Hendriks, kunnen nuttig zijn in verschillende situaties. Bijvoorbeeld wanneer je last hebt van slapeloosheid of stress. Je kunt de oefeningen doen voordat je gaat slapen, maar ook op andere momenten.

Ademhalingsoefening 

De eerste oefening is een ademhalingsoefening. We begeleiden je om een ontspannen buikademhaling aan te leren. Deze geluidsopname duurt 3:17 minuten (1.6 MB).

Suggestieve ontspanningsoefening

De tweede oefening is een zogenaamde suggestieve ontspanningsoefening. We begeleiden je om te ontspannen door je aandacht te richten op bepaalde spiergroepen en een ontspannen gevoel op te roepen. Deze geluidsopname duurt 9:54 minuten (4.79 MB).

Chill, je moet al zoveel

Heb jij last van stress, FOMO, keuzestress of ben je bang om te falen? Schrijf je in voor de Chill, je moet al zoveel challenge en je ontvangt over een periode van 10 dagen om de dag een e-mail met opdrachten en tips om wat relaxter door het leven te gaan.

Direct contact met een hulpverlener

Ben je gespannen en heb je behoefte aan persoonlijke hulp of advies? Neem (anoniem) contact op met een van de medewerkers van onze hulplijn MIND Korrelatie. Je kunt bellen, chatten, Whatsappen of mailen met een van onze psychologen of maatschappelijk werkers.